28 בפברואר 2016

מעלילות מדעמתטיקה 
בכתה ג'
כהמשך לנושא הזמן למדנו על  'זמן תגובה'. התלמידים הבינו מה חשיבותו ליצורים החיים, מה הגורמים המשפיעים עליו ואיך הוא יוצא לפועל. ראינו  שהחושים השונים קשורים לזמן התגובה והאחראי העיקרי להעברת  המידע הוא לא אחר מאשר המוח. בפעילות התחרותית של תפיסת הסרגל נוכחנו לדעת שמשך זמן התגובה משתנה מאדם לאדם ושעם התרגול ניתן לשפרו. 

בכיתות ד'
עדיין בענייני המתמטיקה, הפעם למדנו על איש אשכולות יוצא דופן, הפילוסוף והמתמטיקאי הנודע פיתגורס, אליו מיוחסת הוכחתו של 'משפט פיתגורס'.
התלמידים הבינו כי "סכום שטחי הריבועים, הבנויים על הניצבים במשולש ישר זווית, שווה לשטח הריבוע הבנוי על היתר"  ולהמחשה גזרנו והדבקנו ריבועים תוך כדי בחינת שטחם.







בכיתות ה'  
הגענו  לסיומו של הפרק הארוך בנושא החלל. שאלנו את עצמנו אילו מבנים ייבנו על הירח כחלק מהמושבה העתידית? לאחר תהיות שונות ומשונות הגענו למסקנה שהמבנה היציב והיעיל ביותר שייבחר להיבנות שם הוא מבנה של 'כיפה גיאודזית'. למדנו על מאפייניו, יתרונותיו ואופן בנייתו. ולסיכום פצחנו במשימה מאתגרת: בניית דגם של הכיפה.

התוצאות היו יוצאות דופן ומעוררות התפעלות, בעצמנו לא האמנו למראה עיננו: 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה