2 בפברואר 2016


מעלילות מדעמטיקה  השבוע


השבוע ב..

כיתות ג' 

המשכנו לצעוד בקצב הזמן, והפעם בחנו את הקשר בין מדידת זמן לבין מערכת ביולוגית. איזה הוא האיבר המתוחכם שהזמן מוכתב על פיו? לא אחר מאשר הלב. התלמידים למדו אודות פעילות הלב, קצבו והגורמים המשפיעים על פעילותו. ובסיום הפעילות אף התנסינו למשך מספר דקות בשימוש באביזר רפואי: הסטטוסקופ. מדדנו את הדופק בזמן מנוחה והשווינו אותו לדופק לאחר מאמץ. 





כיתות ד' 

הקדשנו עוד שיעור לנושא המתמטיקה, כעת בדגש על משולש פסקל. התלמידים הפגינו אומץ ונחישות כשנטלו על עצמם את האתגר שבמציאת החוקיות המסתתרת במשולש פסקל: הקדקוד העליון של משולש זה מכיל את המספר 1, וכל מספר במשולש מהווה את סכום שני המספרים שנמצאים מעליו. השקדנים מבין התלמידים אף לא היססו ליטול על עצמם דף אתגרי במיוחד עם חידות מתמטיות והפגינו חשיבה מתמטית יוצאת דופן בפתרונו.

 











כיתות ה' 

המשכנו את הדיון בנושא החלל, והפעם על מערכות אקולוגיות - לאילו יצורים אנו זקוקים כדי לחיות מחוץ לכדור הארץ? דיברנו על עולמם המופלא של הצמחים ותרומתם הייחודית והבלעדית לעולמנו ולמערכת האקולוגית, היינו תהליך הפוטוסינתזה. הדגשנו את העובדה שהצמחים גם הם, כיצורים חיים, נושמים כל הזמן וצורכים חמצן. בהמשך העלינו שאלת חקר מעניינת: השפעת האור והחושך על נביטת זרעי עדשים וחומוס. הנבטנו את הזרעים בתנאים השונים וכעת נחכה בכיליון עיניים שבוע עד לשיעור הבא לבחון את התוצאות ולאשש או להפריך את השערותינו.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה